August 2015 in books

9/05/2015 07:51:00 odp.


Vítám vás u dalšího článku ze série srpnových shrnutí. Minulý měsíc to bylo poprvé, co jsem vydala článek obsahující všechny knížky, který jsem za ten měsíc přečetla a setkal se s pozitivní reakcí (přesně jednou reakcí, abych bylo hodně konkrétní), takže ho tady máme zas. Původně měl být článek už včera, místo té recenze na rtěnku, ale zapoměla jsem si dopředu udělat šablonku, pak už jsem to nestíhala, takže jsem musela improvizovat. Dneska jste se ale dočkali. Za srpen jsem přečetla celkem 14 knížek, takže jsem se oproti červenci o 5 knížek zlepšila. Pokud někdo máte profil na Goodreads, budu ráda, když si mě přidáte do přátel. A teď už se vrhneme na ty knížky.

Měla bych to s těma obálkama vymyslet nějak jinak, protože ty šablonky pak bývají hrozně velké, ale zase se mi na druhou stranu nechce dávat každou obálku zvlášť. Nebo mám? Ke knížkám toho povím opět jenom malinko, pokud chcete na některou z nich recenzi, tak si pište. Momentálně plánuju recenzi jenom na Selekci, ale ta je teprve v medidativní fázi, takže to chvíli potrvá. Ale v rychlosti já vždycky vynikala.

1. Elita, Kiera Cass - měsíc jsem zahájila mojí milovanou Elitou, což je druhý díl ze série Selekce. Tyhle knihy jedním slovem MILUJU a mohla bych je číst pořád. Elita nedávno vyšla v češtině, takže jsem se ji vypůjčila v knihovně, protože jsem ji předtím četla v angličtině, tak ať mám kompletní zážitek. Knihu jsem přečetla za necelé dva dny (1. - 2. sprna) a má 280 stran.

2. Lakomec, Molière - V minulém článku jsem tuším zmiňovala, že ráda čtu divadelní hry (dramata) a Lakomec je klasika, takže jsem si to musela přečíst. Přiznávám, že občas tam byly trochu nudné pasáže, ale jinak se mi knížka moc líbila. Přečetla jsem ji za jeden den (3. srpna), ale má pouze 88 stránek.

3. Panika, Lauren Oliver - Od Lauren jsem si už dlouho chtěla něco přečíst. Pak jsem v knihovně narazila na Paniku, takže volba byla jasná. Kniha je opravdu skvělá, hrozně jsem se do ní začetla a nebyla jsem schopna se odtrhnout. Četla jsem ji od 2. srpna do 3. srpna a má 312 stran

4. All the Bright Places, Jennifer Niven - Za srpen tu mám jenom jednu knížku v angličtině. Tak to mě z té školy asi hezky rychle vyhodí. O All the Bright Places jste už určitě slyšeli, je to docela opěvovaná knížka. Já se na ni chystám snad od samotného vydání, protože mě tehdy velmi zaujala anotace. Trvalo mi dlouho, než jsem se k ní dostala, ale všude jsem na ni narážela, tak jsem si ji konečně musela taky přečíst. A musím říct, že opravdu je skvělá. Lehce by se to dalo přirovnat k The Fault in Our Stars. Minimálně jsem si u obou knih hezky pobrečela. Knihu jsem četla jako e-book, kde má 295 stran a trvalo mi to 2 dny (4. - 5. srpna)

5. Touha, Margit Sandemo - Pokud jste četli článek za červenec, tak víte, že jsem začala číst Ságu Prokletých. Chyběl mi ještě čtvrtý díl, který jsem v srpnu přečetla. Je jich více, ale bohužel nejsou přeložené a norsky orpavdu neumím, takže se musím poohlédnout, jestli je neseženu aspoň v angličtině. Čtvrtý díl se mi taky líbil, ale trošku už mi tak chyběl původní postavy. Tento díl má 317 stran a četla jsem ho opět 2 dny (6. - 7. sprna)

6. Indigové kouzlo, Richelle Mead - Další mojí srdcovkou je série Bloodlines od Richelle Mead, což je pokračování úspěšné Vampýrské Akademie, kterou taky miluju. Tuto knihu jsem si opět půjčila v knihovně, protože jsem si ji chtěla přečíst i v češtině. Bohužel jsem občas měla problém s překladem, hlavně v pasážích, které si hodně dobře pamatuju. Neberte to špatně, chyby tam nebyly, ale prostě já bych to přeložila jinak. Jo, překladatelka se prostě nezapře :D. Kniha má 328 stran a čtení mi zabralo 3 dny (07. - 09. srpna). Netuším, co mě tak zdrželo.

7. Kdo chytá v žitě, J.D. Salinger - Kdo chytá v žitě je klasika, už jsem o této knize v jednom článku psala, takže víte, že ji mám ráda. Už to byla ale nějaká doba, co jsem ji četla naposled, tak jsem se rozhodla osvěžit si vzpomínky. Kniha má 192 stran a já ji přečetla za 2 dny (9. - 10. srpna)

8. Heat Wave, Richard Castle - Tak tady mám ještě jrdnu anglickou kniha. Tady bych se měla hodně stydět, protože ji čtu už od března. Jenže se mi pak nechtěla číst, takže jsem ji odložila a vrátila jsem se k ním až v srpnu po dočtení Kdo chytá v žitě. Četla jsem ji do 14. srpna, ale raději nebudu počítat, jak dlouho mi to trvalo. Kniha má pouze 198 stran, ale mě to prostě moc nebavilo. Jsem velký fanoušek seriálu Castle, ale ta kniha prostě na seriál nemá. Jediná výhoda je, že se Castle a Beckettová (odmítám používat jejich knižní jména) dají dohromady mnohem rychleji, než v seriálu.

9. Ohnivé srdce, Richele Mead - Když už jsem četla 3. díl Bloodnlines, musela jsem pokračovat a štěstí se na mě usmálo a v knihovně jsem zastihla 4. i 5. díl. Ohnivé srdce má 352 stran a čtení mi zabralo 4 dny (co já u těch knih proboha dělala?)

10. Stříbrné stíny, Richelle Mead - 5. díl této série má 366 stran a já ho četla 3 dny (20. - 23. srpna)

11. Příliš Mnoho Kateřin, John Green - Kateřiny jsem plánovala číst už hodně dlouho, bylo to do konce na první msítě mého seznamu, ale pořád jsem se ktomu neuměla dostat. Nakonec to vyšlo v češtině, já jsem si to zarezervovala v knihovně a celkem rychle jsem se k tomu dostala, takže jsem si to konečně přečetla. Hvězdy to nejsou, ale jinak to je opět moc dobrá kniha. Lehce pod Hledáním Aljašky, aspoň pro mě. Má 240 stran a četla jsem ji 2 dny (24. - 25. srpna)

12. Ještě jsem to já, Lisa Genova - Tato kniha bylo loni zfilmována (Still Alice, v hlavní roli Julianne Moore, získala za to nominaci na Oscara). Já jsem film viděla a příběh mě oslovil, takže jsem se rozhodla přečíst si knihu, na kterou jsem úplnou náhodou narazila v knihovně, ani jsem nevěděla, že ji mají. Velmi silný psychologický přííběh a hlavně je to čtivé. 243 stran za 2 dny (25. - 26. srpna)

13. Bohové Olympu: Proroctví, Rick Riordan - Asi všichni znáte sérii s Percym Jacksonem. Já jsem nedávno narazila na tohle volné pokračování a nebyla bych to já, kdybych se to nerozhodla přečíst. Na tu původní sérii už to nemá, ale jinak to není špatné. Tento první díl má 512 stran a četla sjem ho 3 dny (27. - 29. srpna)

14. Ty proti mě, Jenny Downahm - Další velmi silný příběh. Už anotace mě zaujala a knihu můžu vřele doporučit, čte se velmi rychle, jakmile se do toho začtete. 252 stran mi trvalo 2 dny (30. - 31. srpna)

Tak, tohle jsou tedy moje knihy za srpen. Docela různorodé žánry, ale já přečtu prakticky cokoliv, co mi strčíte do ruky, i kdyby to měl být ten nákupní seznam Petera Van Hautena. A jaké knihy máte za sebou v srpnu vy?

You Might Also Like

1 komentářů

Popular Posts