30 Days Book Challenge - Day 17: Favorite quote from your favorite book

3/18/2016 10:07:00 odp.


Day 17: Favorite quote from your favorite book (Oblíbený citát z oblíbené knihy) - "Some infinities are bigger than other infinities"

V dnešní článku se budeme věnovat citátu. Pokud jste to nepoznali, jedná se o citát z The Fault in Our Stars (Hvězdy nám nepřály). Ta obsahuje spoustu nádherných citátů, ale nakonec jsem si vybrala ten s nekonečnem. Už z názvu blogu je asi jasné, že nekonečno nebo dvojité nekonečno (Double Infinity) je mi velmi blízké, takže to asi není žádné překvapení. Proč, to bych si možná nechala na jindy, nechci to sem plést, protože bychom se dostali od tématu. Ale řekněme, že to pro mě má velmi hluboký, osobní význam, takže to není jen proto, že ten znak je hezký nebo něco podobného.

A právě z toho důvodu miluju tento citát. Chápu, že všichni matematici, fyzici nebo chemici by se teď ohrazovali tím, že nekonečno je jen jedno, je nekonečné, tudíž ho nemůžeme měřit a už vůbec nemůžeme tvrdit, že existuje nějaké další, větší. Ale z filosofického hlediska má John Green pravdu. Přesně jak to bylo vysvětleno v knize, mezi 0 a 1 je určité množství čísel, ale je přece logické, aby mezi 0 a 2 bylo větší množství čísel, ne? Jak jsem řekla, je třeba se na to dívat filosoficky. Já tomu věřím, rozumím a chápu. A jelikož ty nekonečně pro mě mají citovou hodnotu, je pro mě velmi důležitý i tento citát. Vím, že jsem vám to s těmi nekonečně pořádně nevysvětlila, ale věřím, že jednoho dne přijde správný čas vám to říct.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts