A Court of Mist and Fury (Sarah J. Maas) - Book Review

6/21/2016 09:25:00 odp.

Původní název: A Court of Mist and Fury
Český název: -
Autor: Sarah J. Maas
Počet stran: 640
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Nakladatelství: Bloomsbury USA Childrens
Překlad: -
Rok vydání: 2016
Žánr: fantasy, pohádka, re-telling
Oficiální anotace (EN): Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court-but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.
Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms-and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future-and the future of a world cleaved in two.

Recenze obsahuje spoilery k prvnímu dílu, A Court of Thornes and Roses!

Moje recenze: Konec A Court of Thornes and Roses byl zajímavý, ale nedokázala jsem si představit, jak bude kniha pokračovat. Už z toho důvodu jsem byla hodně zvědavá, co si pro nás Sarah připravila. Upřímně, ani ta anotace toho moc neprozrazuje.

Feyre přežila události Pod Horou, nicméně se z nich stále musí vzpamatovat. Spolu se svým milým, Tamlinem, se vrací na Jarní Dvůr, aby se naučila žít jako Fae. Je jasné, že domů se vrátit nemůže, takže Jarní dvůr je pro ni jediným útočištěm a ať dělá, co dělá, vyrovnat se s nočními můrami není tak lehké, jak se zdá. Ve většině knih postavy zažijí něco šokujícího, zdrcujícího a jenom se otřepou a jdou dál, což si většinou asi ani neuvědomíme, ale je to tak. Feyre se ovšem opravdu dlouhou dobu potýkala s posttraumatickou stresovou poruchou a do té knihy to bylo tak skvěla zpracována, že to opravdu působilo přirozeně.

Feyre se snaží získat zpátky svůj starý život, nebo alespoň nějakou denní rutinu. Ovšem pokud jste už zapomněli na dohodu, co uzavřela v prvním díle s Rhysandem, on ji samozřejmě nezapomněl a časem se objeví, aby si nárokoval, co je jeho. Podle této dohody musí Feyre vždy jeden týden v měsíci strávit u něj v Nočním Dvoře. Okolnosti, za kterých se tam Feyre poprvé dostane, jsou velice zajímavé a děj se tedy přesune tam, takže máme možnost zjistit, jak to tam vlastně vypadá a kdo Rhysand ve skutečnosti je. V prvním díle jsem ho neviděla moc často a rozhodně to byla postava, o které člověk neví, co si myslet. Tady se s ním v celé knize seznamujeme a dozvíme se věci, které bychom si nikdy nedokázali představit.

Nevím jak vy, ale já jsem byla hrozně zvědavá, jak Noční dvůr vlastně vypadá a výsledný obrázek se vůbec nepodobá tomu, jak jsem si ho představovala. Stejně jako Feyre jsem předpokládala, že tam bude celou dobu tma. Navíc se tam dozvídáme tolik tajemství, že to snad ani možné není.

Není žádné tajemství, že tenhle díl mě bavil asi milionkrát víc, než první díl, který sice nebyl špatný, ale vadil mi tam pomalejší rozjezd. Tady na vás Sarah všechno začne chrlit už na začátku a opravdu se ani vteřinu nenudíte. Ačkoliv to má více než 600 stran, jak se do toho začtete, nebudete chtít přestat, dokud to nedočtete.

Ačkoliv bych ráda pokračovala, mám pocit, že víc už vám toho říct nemůžu, protože se tam děje spousta věcí, které anotace neuvádí, a já vás nechci připravit o překvapení. Pokud jste ještě nečetli první díl, tak se do něho rychle pusťte, ať se nepřipravíte o tento zážitek. A pokud jste první díl četli a moc vás nezaujal, dejte ještě knize šanci, protože to je opravdu mnohem lepší a jsem si jistá, že se vám bude líbit.

Moje hodnocení:
5/5

You Might Also Like

1 komentářů

Popular Posts