January 2018 in Books

2/03/2018 10:05:00 dop.


Ahoj, vítejte u nového článku. Dneska se podíváme, jaké knihy jsem přečetla v lednu. Jako pro všechny vysokoškoláky, i pro mě je leden ve znamení zkoušek. Což v překladu znamená, že buďto na čtení úplně kašlu, protože mi už všechny skripta lezou na mozek, nebo naopak čtu mnohem více, protože se snažím vyhýbat učení. Taky to tak máte? Navíc už mám skoro tradici, že si o zkouškovém vyberu nějakou pořádnou bichli. Minule to byl A Court of Wings and Ruin, teď Mořeplavec. Každopádně celkem jsem přečetla 15 knih, které měly dohromady 5409 stran, což si myslím, že je docela slušný výkon na začátek roku.



1. The Sun Also Rises, Ernest Hemingway - Nový rok jsem musela začít s povinnou četbou ke zkoušce. Chyběly mi už jenom 2 knihy a volba padla na Hemingwaye. Já už předtím od něj pár věcí četla, takže jsem se děsila toho, co mě zase čeká. Kupodivu to nebylo až tak špatné, u první části jsem se dokonce bála, jestli omylem nečtu nějakou jinou knihu. Pak se to samozřejmě pokazilo a byla to nuda, ale oproti Starci to bylo 1000x zajímavější, protože to dokonce mělo i děj. 256, 1. - 2. ledna, 3/5*
2. Deník malého poseroutky: Zápisky Grega Heffleyho, Jeff Kinney - Asi se divíte, co tady dělá Poseroutka? Zajímalo mě, co na tom všechny ty děcka vidí, jak jsem bráchovi čmajzla první díl a přečetla si ho. Uznávám, bylo to vtipné a mnohokrát jsem se opravdu od srdce zasmála, ale je poznat, že to je cíleno na mnohem mladší čtenáře, než jsem já. Každopádně je to taková dobrá a vtipné jednohubka. 224 stran, 3. ledna, 4/5*
3. The House on Mango Street, Sandra Cisneros - A tady je ta druhá zmíněná kniha ke zkoušce. Tahle se mi i docela líbila, povídky 12leté Esperanzy, holčičky hispánského původu žijící v Chicagu byly zajímavé a dobře napsané, člověk se více dozví o tom, jaký život měli lidé jiných národností. 110 stran, 3. ledna, 4/5*




4. Oheň a plamen, Jenny Han, Siobhan Vivian - Pak už jsem měla čas na četbu pro radost, takže jsem se pustila do pokračování Oko za oko. Sice jsem už v prvním díle odhalila velký plot twist, ale i tak se mi to líbilo, některé věci jsem nečekala a jsem zvědavá, jak to všechno dopadne. Každopádně jsem slyšela, že konec není nic moc, tak uvidíme. 397 stran, 4. - 5. ledna, 4/5*
5. Noční lov, Robert Bryndza - Od pomsty jsem se přesunula k vraždám. Pokračování Dívky v ledu bylo zajímavé, minimálně stejně dobré, jako jednička. Opravdu mě to bavilo, Erika Fosterová je zábavná hrdinka, se kterou se člověk nenudí. Možná se mi o něco víc líbil příběh jedničky, ale tady zase člověk lépe pozná Eriku a i tenhle případ byl skvěle propracovaný. 425 stran, 5. - 6. ledna, 4/5*

6. Všechno nebo nic, Eva Urbaníková - Tohle bylo docela spontánní čtení. Začalo to tak, že jsem náhodou viděla trailer na film, který se mi hrozně zalíbil, tak jsem se na něj ihned podívala. No a pak logicky následovala kniha, která mě hodně zklamala. Možná, kdybych ji četla jako první, tak bych byla trochu víc nadšená, ale nemyslím si. Bylo to sice čtivé, ale hlavní hrdinka byla neskutečně otravná blbka, její přátelé přinejmenším střelení a její milý Jakub byl parchant, ale ne tím roztomilým způsobem, jako ve filmu. 328 stran, 7. ledna, 3/5*




7. Mořeplavec, Diana Gabaldon - Kdy jindy číst Mořeplavce než při zkouškách, že? Tohle je prostě láska, nic víc se k tomu říct nedá. Hlavně druhá polovina knihy se občas lišila od seriálu, takže jsem aspoň měla nějaké to překvapení a teď už bych nejradši odpočítávala dny do Bubnů podzimu, který vychází snad někdy na jaře. 1008 stran, 8. - 17. ledna, 5/5*

8. Pokrevní pouta, Richelle Mead - Po zkouškách jsem se rozhodla, že si dám re-reading jedné z mých nejoblíbenějších sérii, a tou je Bloodlines od Richelle. Akademii jsem četla myslím loni, tak jsem se vrhla na tohle. Celou sérii naprosto miluju, protože už někdy od 14 jsem totálně zamilovaná do Adriana Ivaškova, který tady má hlavní roli a pane bože to je tak perfektní! 336, 18. - 20. ledna, 5/5*
9. Zlatá lilie, Richelle Mead - Druhý díl je o něco akčnější než ten první, pořádně se nám tady začnou vyvíjet postavy a hlavně je tam podle mě více Adriana! Miluju ty jeho hlášky. A ten konec mě zabíjí i teď, ačkoliv mám nachystaný další díl. 328, 20. - 21. ledna, 5/5*




10. Indigové kouzlo, Richelle Mead - Ve třetím díle se nám více začíná rozvíjet děj, který Richelle načnula ve dvojce, akce se stává nebezpečnější a tudíž mnohem zajímavější. A samozřejmě i tady je spousta zajímavých a vtipných momentů. 328 stran, 21. - 23. ledna, 5/5*
11. Ohnivé srdce, Richelle Mead - Můj nejoblíbenější díl série, pokud jste ji četli, tak asi víte proč, ačkoliv konec mi pokaždé zlomí srdce a hezky si pak pobrečím. Sice čtyřka není tak akční, jako předchozí díly, ale zato některé dokonalé scény tu akci vynahradí. 352 stran, 24. - 25. ledna, 5/5*

12. Stříbrné stíny, Richelle Mead - Jo, tohle je trošku slabší díl, protože v první polovině se toho moc neděje, ale zase máme možnost trošku více poznat Sydney, a to v jiných situacích, než v jakých se doteď ocitla. 366 stran, 25. - 26. ledna, 5/5*



13. Rubínový kruh, Richelle Mead - Závěr série sice není úplně tak epický, jak tvrdí anotace, spousta věcí tam zůstala nedořešena, proto by mi nevadil další spin-off, třeba s Jill a Eddiem? Prosím? Každopádně i tak bylo těch několik posledních stránek naprosto dokonalých, že by se člověk nejradši rozbrečel štěstím. Což já jsem samozřejmě neudělala (jasně že jo). 350 stran, 26. - 27. ledna, 5/5*

14. Aristokratka ve varu, Evžen Boček - Pokračování Aristokratky byly možná ještě vtipnější, než první díl, fakt jsem se neustále smála nahlas, ještě štěstí, že jsem byla u sebe v pokoji. Ty knížky jsou perfektní, pokud se chcete pořádně zasmát, tak si je prostě musíte přečíst. 118 stran, 27. - 28. ledna, 5/5*

15. Prastarý meč, Rick Riordan - Trošku jsem se bála pustit do další knihy od Ricka, protože předchozí série mě moc nezaujala, ale tohle se povedlo. Je to zajímavé, vtipné, děj vcelku rychle plyne. Sice ke konci už mi to přišlo trošku natahované, ale jinak jsem spokojená a těším se na další díl. 483 stran, 28. - 30. ledna, 4/5*

Jakou knihou jste zahájili rok 2018?

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Já jsem původně chtěla rok zahájit Sirénou, kterou jsem měla jako rest z loňského roku, ale nakonec jsem se rozhodla pro Between Shades of Gray. Upřímně si nepamatuju, že by mě nějaká kniha zasáhla tak silně jako tato.

    OdpovědětVymazat
  2. Patnáct na jeden měsíc? :O to nikdy nehrozí :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Klobouk dolů 15 knih, to já za leden přečetla jen jednu, prostě nějak nebyl čas.
    Sérii pokrevní pouta jsem četla a patří k mojim nejoblíbenějším.

    everyday-lifecz.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Popular Posts